Zo, week 8 is alweer ingegaan! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu Zo, week 8 is alweer ingegaan! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu

Zo, week 8 is alweer ingegaan!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 December 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Nu alweer een weekje langer geleden dat ik heb geschreven. Dus ik moet even mijn geheugen opfrissen om alles weer naar boven te halen;)

Helaas had ik die woensdagmiddag nog steeds geen energie, dus toch maar thuis gebleven.
Wel had ik woensdagavond een meeting, omdat we met 10 vrijwilligers zouden gaan helpen bij een fietstour rondom Angkor Wat. Ik was toch maar gegaan, omdat ik dacht dat het alleen maar luisteren zou zijn.... Nou, niet dus. We gingen achter op een truck al naar Ankor Wat om de tour te rijden en te zien waar de stops waren. Een leuke ervaring, maar als je niet echt fit bent, toch wat minder...

Vrijdag had mijn school bezoek gehad van een groep Belgische toeristen. Schijnbaar is de tourguide een vriend van onze directeur, en neemt deze meneer iedere maand zijn groep mee naar New Bridge om spullen te geven en te hopen dat de mensen geld doneren. Dus wel leuk dat ik (in het Nederlands) kon praten op mijn project. De kinderen keken me allemaal erg raar aan, maar vonden het wel grappig. Ze waren erg enthousiast en vonden het super wat ik deed. Leuk om die wardering te horen.

Zaterdag al heel vroeg op, we moesten om 4.00 uur (ja, in de ochtend) verzamelen bij een hotel. De fietstocht begon om 6 uur ’s ochtends. Ik stond bij het belangrijkste punt, omdat ik hard kan schreeuwen.... Héheé, komt mijn harde stem toch eindelijk een keer van pas!!! We moesten eerst waterflesjes open draaien en toen de fietsers begonnen te komen moest ik met een bord in mijn hand roepen dat de 30 k (kilometer) naar rechts moest. Een leuke, maar vermoeinde ochtend! Vooral omdat er op het einde bijna geen fietsers meer langs kwamen, en er een groot ongeluk bij ons punt was gebeurd. Een meisje was de berm in gereden en een paar keer over de kop gevlogen.
Als bedankje voor het helpen werden we meegenomen om te lunchen. Een heerlijk buffet met heerlijke dingen!!!! Dus me helemaal vol gegeten!!!!

Zondag een rotdag gehad! Het was 15,5 jaar geleden dat papa was overleden, en daar had ik het behoorlijk moeilijk mee!! Dus ’s middags een hele grote chocolade sorbet op en een pedicure! Dat maakte de dag weer wat beter. En natuurlijk een gesprekje met mijn lieve zussen en mijn mama!

Maandag en dinsdag alleen de klas gedraaid, omdat mijn teacher een bruiloft had dus verlof had. Dit ging verrassend goed. Had de jonge kinderen geen nieuwe dingen kunnen leren, maar flink (interactief) herhaald. Ze waren erg enthousiast en luisterden goed!

De rest van de week was prima verlopen. Vrijdagmiddag bezoek gehad van een Nederlands stel met hun zoon. Zij waren vorig jaar naar New Bridge gekomen en wilden graag nog eens terugkomen. Ik heb hen rondgeleid en wat meer verteld over New Bridge. Ze waren erg enthousiast en hadden ook rijst en koekjes meegenomen voor de kids. Geweldig!
‘s Avonds hebben we een meidenavond (ladies night) gehad met alle meiden uit ons huis! Eerst shirtjes versierd, gegeten en gezellig met zijn alle gaan stappen!! Wat hebben we een lol gehad met zijn alle!!

Zaterdag een druk dagje gehad met van alle en nog wat! Een jurkje uitgekozen wat ze speciaal voor mij gaan maken, naar de markt gegaan, geluncht in het park en een vrijwilliger meegeholpen voor haar afstudeerdproject. Helaas, het zwemmen wat ik eigenlijk van plan was, paste er niet meer bij.

Dus dan zondag maar naar het zwembad!!! Heel de dag niets gedaan, heerlijk!!

Maandag gewoon gewerkt. En Cees en Mia (een koppel wat ook vrijwilligerswerk doet en huisgenootjes zijn) hadden vanuit Nederland heel wat spullen laten komen. Potloden, kleuren, pennen, stiften, stickers etc. En omdat ik hen over New Bridge had verteld, wilden ze graag wat spullen aan mij mee geven. Dus maandagmiddag is Cees met me meegegaan om de spullen te brengen! De leerkrachten waren super enthousiast! Dat komt wel goed met die spullen!! Dank je wel Mia en Cees!!

Gisteren weer een vrij dagje en weer heerlijk aan het strand gelegen!!!

Vandaag toch een beetje begonnen met plannen maken.... Wanneer zal ik gaan? Wat wil ik dan nog zien in Cambodja? Waar ga ik daarna naar toe? Ga ik het alleen doen of zal ik bij andere aansluiten? Nou, wat een hoop om over na te denken! Maar mijn plannetje voor Cambodja is gemaakt. De datum heb ik alleen nog niet geprikt... Heb wel al een datum in mijn hoofd, maar dit moet ik nog even met Interweave bespreken.....

Nou, dit waren de afgelopen 2 weken!! Een wat langer verhaal omdat het al even geleden was..... We zullen zien wat de komende weken me weer gaan brengen!!

Veel liefs vanuit Cambodja!

  • 11 December 2013 - 13:17

    Marieke Jacobs:

    Hee Lotte,

    Weer een mooi verhaal. Wat fijn dat het allemaal zo goed loopt. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer mag beleven. Hier in Nederland is het nu koud en mistig. Nog een paar weken voor kerst maar alvast prettige kerstdagen gewenst. Geniet nog van je tijd daar.

    Groetjes Marieke

  • 11 December 2013 - 19:35

    Tante Ans:

    Hoe is de kerst en Nieuwjaar in jouw huidige omgeving? Zijn er speciale ceremonies of iets dergelijks. Weer een leuke ervaring om dat daar mee te mogen maken. Veel plezier daarginds.

  • 11 December 2013 - 23:38

    :

    Wat week 8 al?? Jeu wat gaat de tijd snel zeg het lijkt nog vorige week dat je besloot te stoppen met je vrijwilligerswerk en moet je zien waar je nu bent!
    Je doet het goed daar hoor en ik ben blij dat je eindelijk een doel hebt gevonden om je stem voor te gebruiken ;)
    Enjoy en wat zal het raar zijn straks Kerstmis terwijl je in je bikinitje ligt te bakken aan het zwembad!
    Dikke knuffel en ik geniet wel lekker van de sneeuw hier! Muha ha. Xx

  • 12 December 2013 - 00:27

    Mama:

    Hallo lieve Lotte,

    Als je jurkje klaar is laat je me die dan zien via een foto?

    Fijn dat je ook Nederlands sprekende mensen op je project hebt ontmoet en jouw kinderen zich hierover hebben verbaasd hebben. Wat spreekt die Juf Lotte raar!

    Tip.....blijf met de Feestdagen lekker bij je vrienden die je al gemaakt hebt.
    Het is een beleving die je waarschijnlijk niet meer mee maakt.
    Je zult in je verdere leven alle feestdagen in je herinnering 2013 oproepen.
    En denken wat was het daar goed.Lekker warm.Wel zonder familie maar heel bijzonder.

    Liefje veel liefs ,jouw mama.X.




  • 15 December 2013 - 22:06

    Ilse:

    hoi Lotte

    Grappig om op eens Belgen langs te hebben op je vrijwilligers plek. Maar ook wel fijn om tegen andere mensen anderen dan normaal eventjes Nederlands te kunnen praten.

    Ik hoop dat het lukt op de datum die je in je hoofd hebt om naar Cambodja. Maar ik denk dat welke datum ook dat het prachtig zal zijn. Geniet van wanneer je gaat.
    Kus Ilse

  • 27 December 2013 - 16:20

    An:

    Ha lieve lotte
    Ik heb al je verslagen gelezen en vind het bijzonder knap van je . Vooral met dat eten want ik weet dat je n miepert bent daar in , Als je weer thuis bent mag je voor mij koken lijkt me leuk. Hoe was je kerst ik hoop dat je het als speciaal hebt ervaren zodat je er lang na kunt genieten . En hoe ga je oud en nieuw vieren. Mis je de kou van hier of vind je t warme weer wel lekker zo met die dagen. Ik wens je alvast veel geluk toe int nieuwe jaar. N nieuw jaar met veel nieuwe kansen super he lotte. Heel veel liefs van ons arnold en mij groetjes an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

2022 Omdat mijn blog (mamaboem.blogspot.com) niet meer goed werkt, ga ik hier verder met mijn verhalen over mijn NAH 2013 Hier ga ik mijn (hopelijk) mooie reiservaringen delen en bewaren.

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 18890

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

MAMABOEM Mijn verhaal van mijn NAH

13 Oktober 2013 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: