Weer een super week! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu Weer een super week! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu

Weer een super week!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 November 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Hier weer een leuk en positief berichtje vanuit Cambodja!

Het gaat hier nog steeds super. Het was woensdag wel weer even wennen op mijn project, na een paar dagen vakantie! Maar de kinderen waren weer super blij om mij te zien. En andersom natuurlijk ook!!
Super leuke dagen gehad op mijn project!!! Deze dagen niet alleen het bord gebruikt, maar ook nog plaatjes met vormen en kleuren! Dat vonden ze erg aantrekkelijk, waardoor ze nog enthousiaster waren. Vrijdag ook op het project te horen gekregen dat we gaan verhuizen! We hebben nieuwe grond gekocht en het bouwen is begonnen! We zijn vrijdagmiddag met alle kinderen gaan kijken en helpen. Samen met de kinderen zand verplaatst. Dat was even zweten met dat warme weer!! Pffff, nu snap ik waarom de Cambodjanen het rustig aan doen, haha!!
Vrijdagavond gezellig gaan stappen met de meiden.

Zaterdag weer naar the village van mr. Sao gegaan. Super leuk om na 4 weken weer terug te zijn. En ze hadden redelijk wat vooruitgang geboekt! Er zaten nu ramen aan de achter kant, ze zijn begonnen met het leggen van de vloer voor de eerste verdieping en ze zijn tijdelijk verhuist naar een iets beter schooltje. Wij mochten weer stenen schilderen en ik heb ook nog sement gemaakt!! Dat was ook weer een zware training voor mijn armspieren;) Maar het was wel echt super gaaf om te zien wat ze in die 4 weken hebben gedaan!!! Ik vind het echt een super project.
Zaterdagavond een gezellige meidenavond gehad. Een romkom gekeken dus dat was heel gezellig!

Zondag weer vroeg op omdat we een biketour gingen doen. Op de fiets door de kleine villages. Onderweg verschillende stops voor ‘workshops’. De eerste stop was bij een lokale markt. Hier hadden we groente gekocht voor onze lunch en Cambodjaanse cake geprobeerd. Op de markt konden we ook zien hoe ze de vis bereidde. Bah, niet echt mijn ding.
De tweede stop was midden in de rijstvelden. Hier even rond gelopen, gezien hoe de mensen aan het werken waren en daarna bij één huisje naar binnen. Hier hadden we (ik weet niet echt hoe ik het moet noemen) kopjes-behandeling. Als mensen in Cambodha ziek zijn, dan krijgen ze zo’n behandeling. Het zijn kleine kopjes, ze maken deze warm met vuur en zetten ze op je rug! Als de kleur van je huid roze is, dan ben je gezond. Rood en zwart is ziek. Ik had verwacht dat het wel pijn deed,ook wanneer ze de kopjes van mijn rug af zouden halen, maar dat was helemaal niet. Super leuke ervaring. Ook hadden we gezien hoe de vrouw van bamboe mandjes maakte. Dat is nog behoorlijk wat werk!!
Onze derde stop was bij een ander gezin. Hier maakte ze ‘daken’ van een soort gras. Dit mochten wij ook proberen. Super leuk om te doen (voor even). Maar jeetje, als ze een heel dak moeten ‘vlechten’ zijn ze daar super lang mee bezig!! En zo’n dak blijft maar 5 á 6 jaar goed....
Onze laatste stop was bij de school. Nou, wat een verschil met mijn school!!!! Wat een luxe daar, ik kon goed zien dat de school flink gesponsord wordt door een Nederlandse organisatie!! 10 keer zo groot, super grote lokalen, veel computers, speelruimte en zelfs een voetbalveldje. Dat was wel even een shock!!! Dan ben ik wel extra blij met mijn project, omdat ik weet dat ze mijn hulp daar echt hard nodig hebben.
Nadat we hadden geluncht, werden we met een truck opgehaald! Ook weer een leuke ervaring,
’s Middags lekker afkoelen bij het zwembad.

Maandag voelde me ik me niet zo fit. Toch gewoon gaan werken, maar het ging niet heel makkelijk.
Helaas gisteren de hele dag op bed gelegen. Ontzettende buikpijn en hoofdpijn. Ik denk een griepje ofzo... En dat terwijl er gisteren weer 6 nieuwe vrijwilligers aan zijn gekomen. Niet zo’n goede eerste indruk dus;) Haha.
Gelukkig gaat het nu (ja, hier is het al even woensdag) wel weer beter. Alleen nog niet echt energie, maar dat komt omdat ik gisteren niet veel heb gegeten. Vanmiddag wil ik weer naar mijn project. Dus hopen dat ik deze ochtend weer wat energie krijg!!!

Foto’s zullen nog volgen!!
Liefs vanuit hier:)

  • 27 November 2013 - 09:57

    Yvonne Heesakkers :

    Hey lotte, wat fijn om te lezen dat je daar zo ontzettend aan het genieten bent!! Ze zullen daar inderdaad veel hulp nodig hebben, en zullen daarom heel erg blij zijn met alles wat je kan doen! Heel veel beterschap en nog veel succes en plezier daar. Ik ben weer benieuwd naar je volgende verhalen :)! Xx groetjes, Yvonne

  • 27 November 2013 - 19:19

    Tante Ans:

    Hopelijk ben je nu weer helemaal lekker. En heb je geen last meer van griepverschijnselen of dergelijke.
    Blijf genieten.

  • 28 November 2013 - 17:14

    Mama:

    Ik heb je niet kunnen bereiken .wel heb ik geskyept.
    Via deze site hoor ik positief geluid. Gelukkig.
    Ik kijk uit naar je foto s
    Liefs, jouw mama.X

  • 30 November 2013 - 18:57

    Gemma Van Kaathoven:

    Hoi Lotte,
    Heel toevallig hoorde ik van deze site.
    Leuk om al jou ervaringen te lezen. Wat een avontuur en wat een bagage als je straks weer terug bent. Ik blijf het/jou een beetje volgen.
    Meid pas goed op jezelf. Lieve groetjes Gemma

  • 01 December 2013 - 16:03

    Ingrid:

    Hee Lotte!
    Wat een geweldige belevenissen! Super goed
    dat je doorgezet hebt. Wij zijn apetrots!
    Hier staat alles in het teken van Sint en Piet.
    Tess is helemaal fan van de goedheiligman
    Als ze de kans krijgt stapt ze op m af. Mag ze
    de staf vasthouden en een gesprekje voeren.
    Heel zoet!
    Geniet van alle avonturen en het fantastische
    werk dat je daar doet!
    Xxx ingrid

  • 17 December 2013 - 19:50

    Daisy Voets:

    Hey Lotte,

    Leuk om steeds je berichten te lezen. En wat goed van je dat je hebt doorgezet!
    Hier gaat alles gewoon door en zitten we in de drukte van alle dag.
    De kerstvakantie en het koude weer staan voor de deur. Een gezellige tijd, maar als ik lees dat jij op een balkon slaapt ben ik toch een klein beetje jaloers.
    Geniet van je avontuur!

    Daisy, Servie , Juul en Teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

2022 Omdat mijn blog (mamaboem.blogspot.com) niet meer goed werkt, ga ik hier verder met mijn verhalen over mijn NAH 2013 Hier ga ik mijn (hopelijk) mooie reiservaringen delen en bewaren.

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 18892

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

MAMABOEM Mijn verhaal van mijn NAH

13 Oktober 2013 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: