The North off Vietnam :) - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu The North off Vietnam :) - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu

The North off Vietnam :)

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 April 2014 | Vietnam, Da Nang

Hallo allemaal,

Heel raar, maar het reizen zit er voor de komende maand weer op. Donderdag ben ik namelijk aangekomen in Da Nang, de plek waar ik de komende maand zal blijven, om ook hier vrijwilligerswerk te doen.

Maar...... Eerst nog mijn ervaringen over het noorden van Vietnam.
Halong Bay, één van de wereldwonderen! En een wonder, dat was het zeker!! Wat een mooie omgeving! Na een busrit van 4 uurtjes, gingen we onze boot op. Omdat we met een grote groep waren, waren en twee boten. Wij zaten op de kleine boot. Hele gezellige mensen aan boord, dus de tijd vloog. Gestopt om te gaan kajakken. Super mooi door de grotten peddelen en ook de mensen van de andere boot leren kennen. Na het kajakken nog een aantal keren van de boot afgesprongen.. Tja, er moet voor mij natuurlijk wel een beetje uitdaging in zitten(A).
’s Avonds op de boot een feestje en hier ook geslapen.
De volgende ochtend naar het privé-eiland ‘Castaways Island’. Wat een paradijsje!! Beachvollybal, berg (rots) beklimmen, speed tuben, heerlijk eten, leuke mensen en lekker feesten! Een perfecte dag en een goede afsluiter van Halong Bay!

Na Halong Bay, terug naar Hanoi als tussenstop op weg naar Sapa. Hier even bijgekomen van Halong Bay, gebowld, een tempel bezocht en gezellig gekletst en gefeest:) En..... wat ik bijna vergeet te vertellen..... Op Halong Bay mijn achterneef ontmoet. Hier kwamen we pas achter toen we weer terug waren in Hanoi. Maar wat is de wereld dan toch klein (en Facebook toch handig).

Toen was Sapa aan de beurt. Zowel Sanne als ik hadden onze dikke truien bewaard voor Sapa, want het zou hier ontzettend koud zijn..... En wat denk je?? Wat hebben wij weer een geluk! Super mooi weer, zodat we in onze korte broekjes heerlijk konden gaan wandelen. Het enige nadeel, ik was niet helemaal lekker. De paden die we moesten lopen waren niet altijd even makkelijk, en met erge hoofdpijn is dat helemaal geen succes!! Gelukkig liepen er lokale vrouwtjes mee, waarvan eentje mij heel lief hielp!!! Maar..... de natuur was het zeker waard! Wat is het daar mooi zeg, de rijstvelden, de mensen, de dieren. Ik merk dat ik veel meer geniet van alles om me heen! Zelf toen we eend zagen werd ik helemaal enthousiast!! Aangekomen bij onze Homestay, ben ik meteen het bed ingedoken, om me voor te bereiden op dag twee!
Dag twee was net zo mooi, maar helaas ook net zo vermoeiend! Maar ik ben zo blij dat ik ervoor gekozen heb om deze toch mee te lopen.

Weer even een tussenstop in Hanoi, om vanuit daar door te reizen naar Hue. Dit was niet zo’n heel speciaal plaatsje. Hier lekker gerelaxed, een leuke knuffel gekocht (tja, Sanne en ik moeten iets doen om onszelf te vermaken) en naar de bioscoop geweest. Een hele zaal voor ons alleen, en we konden zelf de film kiezen! Geweldig!!

Onze laatste stop, voordat we aankwamen in Da Nang was Hoi An. HET stadje om kleren, schoenen, tassen etc. te laten maken... Dusja, we hadden geen keus en moesten naar de tailer.... We begonnen redelijk rustig.... Maar hoe meer we na gingen denken, hoe meer we wilden laten maken! Dus.... mijn backpack is weer een paar kilootjes zwaarder door een nieuwe tas, portemonnee, pumps, sandaaltjes en een jurkje! Tja, we leven maar één keer toch?! En nu heb ik dingen die niemand anders heeft:) Hier hebben we ook eindelijk op het strand kunnen liggen!!! Wat heerlijk zeg!
Het stadje is heel leuk en geel gezellig, iedere avond lekker in de stad, aan het water eten en daarna nog een drankje doen. De tijd vloog voorbij, ook door de lieve mensen in onze Homestay!! Hoi An was GEWELDIG!! En maar 20 kilometer van Da Nang vandaan... Dus ik denk dat ik Hoi An nog maar eens een bezoekje ga brengen!

En nu in mijn nieuwe hometown, Da Nang! In het begin even wat onwennig..... Maar ik kan er nu wel aan wennen dat ik hier de komende maand door zal brengen. Eerst heerlijk aan het strand gelegen, om de tweede dag toch vast een bezoekje te brengen aan het vrijwilligershuis! En wat ziet het er mooi uit!! En de mensen lijken me allemaal erg gezellig!! Dus ik denk dat dit wel goed moet komen!

Gisteren helaas Sanne uit moeten zwaaien! Heel raar hoor, na een half jaar samen te hebben gewoond (en ook bijna iedere nacht onze kamer moeten delen) en samen gereisd, was het toch echt tijd om afscheid te nemen!!!

Maar, nog één dagje alleen relaxen aan het strand en dan kan morgen mijn nieuwe avontuur beginnen! Ik heb er heel veel zin in!!

Liefs vanuit het zonnige Vietnam!


  • 13 April 2014 - 08:36

    Inge:

    Have fun sis! Voor je het weet ben je thuis... X

  • 13 April 2014 - 09:16

    Kelly:

    Veel plezier nog daar!

  • 13 April 2014 - 09:50

    Tante Ans:

    Dat wordt weer even wennen aan de nieuwe situatie.
    Toch weer veel succes met je volgende project en maak er wat van.
    En natuurlijk ook genieten van je verjaardag.

  • 13 April 2014 - 10:28

    Carien Van Zutphen :

    Hallo Lotte

    Leuk je verslag te lezen Geweldig dat je dit allemaal kunt zien zo ver van ons kleine Nederland-je
    Heel veel plezier nog met je vrijwilligers werk Super van je

    lieve groeten uit Heeswijk

  • 13 April 2014 - 19:04

    Marie-jose:

    Wat leukom te lezen. Die plaatsen hebben wij ook bezocht en natuurlijk ook kleren laten maken in hoi an. Geniet van je nieuwe avontuur!!!

  • 14 April 2014 - 19:11

    Mama:

    Hallo lief meisje van me,
    Wat ben ik trots op je!
    Ik ben benieuwd hoe je ervaring op je volgende 5 projecten zullen zijn!
    Misschien vind je het weer zo leuk dat je er langer blijft?
    Ik volg je!
    Heel veel plezier en tot horens,
    Jouw mama, X.

  • 16 April 2014 - 14:56

    Maartje:

    Hee meis,
    Het gaat je allemaal goed af daar joh, fijn om te lezen. En fijn je gesproken te hebben op skype! Als je straks terug bent is het waarschijnlijk zo alsof je maar heel kort bent weg geweest.
    Hopelijk ontmoet je veel leuke vrijwilligers daar en heb je een geweldige laatste paar weken.
    Liefs en een dikke knuffel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

2022 Omdat mijn blog (mamaboem.blogspot.com) niet meer goed werkt, ga ik hier verder met mijn verhalen over mijn NAH 2013 Hier ga ik mijn (hopelijk) mooie reiservaringen delen en bewaren.

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 18841

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

MAMABOEM Mijn verhaal van mijn NAH

13 Oktober 2013 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: