Mijn avontuur is begonnen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu Mijn avontuur is begonnen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu

Mijn avontuur is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Oktober 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal.

Gisterenmorgen ben ik mijn avontuur begonnen. Met een heel uitzwaaicomite op naar Schiphol! DAar wel een paar traantjes moeten laten. Vind het nog steeds een raar idee dat ik jullie vooorlopig niet meer zie.maar de reis is verder heel soepel verlopen.. Ik ben vanmiddag dus, zonder al te veel moeite, aangekomeni n Siem Reap. Daar stond Theavy (van Interweave) op me te wachten. MIjn eerste ritje met de tuktuk al meteen gemaakt. Ik heb mijn ogen uit gekeken, en het was heerlijk in de buitenlucht en een briesje erbij!! In het huis aangekomen een (kleine) rondleiding gehad.Er waren helaas nog geen vrijwilligers, want die waren nog allemaal aan het 'werken'.
IK heb toen eerst met mama en Arie geskypt en daarna rustig even mijn tas uit kunnen pakken en mijn kaartjes en foto's op kunnen hangen.

Gelukkig kwamen vrij snel de eerste huisgenootjes terug. Tot zover van iederen een leuke en goede indruk! OP dit moment al veel Nederlandersen Belgen (10 Nederlanders en 2 Belgen). Er wordt dus best veel Nederlands gesproken. Wel makkelijk dus;). Deze hebben mij even uitegelegd hoe het werkt met het ontbijt en vond eten. In de keuken liggen 2 boekjes, Hierin 'moeten' we iedere dag opschrijven wat we willen eten. We hebben keus uit een aantal gerechten. Iedereen is erg positief over het eten! Vanavond in ieder geval een goede maaltijd op (ik had niet zo'n honger, dus niet veel ervan op).

Na het eten wilde ik lekker gaan douche, maar dat ging hem helaas niet worden.... De tank is leeg en deze moet nu dus weer gevuld worden, morgenvroeg dan maar.

Helaas werkt de wifi op mijn telefoon ook niet helemaal soepel. Ik kan niet altijd verbinding klrijgen. DIt zal ook te maken hebben met het aantal mensen dat tegelijk op wifi zit.... Dus whats appen zal niet altijd even makkelijk gaan...

Even over het weer, het is hier ongeveer 30 graden, de zon heeft even geschenen maar het is best benauwd, even omschakelen nog.

ZO, ik heb mezelf beloofd het kort te houden, dus bij deze.....
Doeidoei!

  • 14 Oktober 2013 - 15:44

    Ingrid:

    hey meis!
    klinkt goed hoor!
    wel erg fijn dat je je huisgenoten leuk zijn!
    weer klinkt ook goed, alles eigenlijk wel! wil wel ruilen hoor! haha
    geniet ervan!
    kusss ingrid

  • 14 Oktober 2013 - 15:49

    Marieke:

    Hee Lotte,

    Leuk je eerste verhaal zo te lezen. Fijn dat ook alles goed is gegaan. Geniet ervan en straks lekker aan de slag. Dat zal ook een hele ervaring zijn.

    Groetjes Marieke

  • 14 Oktober 2013 - 16:31

    Francien:

    Heey Lotte, fijn dat de reis goed is verlopen en dat je fijne huisgenoten hebt!! Lekker ff aklimatiseren en alles op je in laten werken!! Verder heel veel succes op je eerste werkdag en vergeet zeker niet om te genieten van alles om je heen!! Gr. Kuss

  • 14 Oktober 2013 - 18:14

    Yvonne:

    Ha Lotte,
    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen!
    Je kamer al met wat persoonlijke dingen ingericht!
    Succes de eerst komende dagen. Lekker alles op je in laten werken.
    En vooral ook genieten van de kinderen en mooie omgeving!

    Kijk uit naar je volgende verhaal.

    Liefs xx Yvonne

  • 14 Oktober 2013 - 18:48

    Guusje:

    Ha lieverd,
    Fijn dat de start goed is verlopen.
    De reis en al die nieuwe indrukken, mensen, geuren en kleuren zijn op zo'n eerste dag ook wel heel overweldigend.
    Ik kijk uit naar al je ervaringen.
    En Lotte, vooral......GENIETEN!!!

    Dikke kus Guusje

  • 15 Oktober 2013 - 13:05

    Saskia:

    Leuk om je zo te volgen.
    je "huisje" ziet er gezellig uit.
    veel plezier en tot het volgende verslag.
    grtjs Saskia

  • 15 Oktober 2013 - 13:23

    Tante Ans:

    Fijn, dat het allemaal redelijk verloopt. Het kan natuurlijk ook niet allemaal perfect zijn. Worden wij echt jaloers!! Bijvoorbeeld op die temperatuur. Hier is het regenachtig/koud. Brrrr. Nieuwe contacten zijn altijd leerrijk. Doe er je voordeel mee. Het allerbeste, ook namens oom Karel.

  • 16 Oktober 2013 - 10:30

    Ilse:

    hoi Lotte
    fijn dat je goed bent aangekomen. ook fijn dat er andere Nederlanders en Belgen zijn. toch wel prettig om ook af en toe Nederlands te kunnen spreken. maar ik wens je super veel plezier daar geniet ervan.
    doei kus

  • 16 Oktober 2013 - 12:45

    Ans :

    Hoi Lotte,
    leuk om te zien en te lezen dat je een fijne reis hebt gehad, foto's van je "huisje"zien er gezellig uit, maar waar zijn de palmbomen? Geniet ook van het lekkere zonnetje.
    groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

2022 Omdat mijn blog (mamaboem.blogspot.com) niet meer goed werkt, ga ik hier verder met mijn verhalen over mijn NAH 2013 Hier ga ik mijn (hopelijk) mooie reiservaringen delen en bewaren.

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 18893

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

MAMABOEM Mijn verhaal van mijn NAH

13 Oktober 2013 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: