De laatste dag in Siem Reap is aangebroken.... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu De laatste dag in Siem Reap is aangebroken.... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Siem Reap is aangebroken....

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zo, mijn laatste dagje Siem Reap is begonnen.......

Ik zal beginnen met een up-date over mijn bil;) Maandag helaas niet gaan werken omdat het fietsen toch niet zo’n goed idee was.... Dinsdag met de tuktuk naar het project, maar de stoelen daar zijn niet zo prettig, waardoor ik juist meer pijn kreeg. ’s Middags weer naar de kliniek voor mijn tweede injectie. Ook nu was ik zo aan de beurt. Ik vroeg ze ook even om naar mijn wond te kijken, om zeker te weten dat het goed aan het genezen is. Gelukkig, dat ging goed!! Woensdag op de fiets naar het project, dit was geen succes!!! Dus donderdag maar weer thuis gebleven.
Het gaat nu gelukkig al wat beter, maar lang zitten is nog steeds geen succes!

Afgelopen vrijdag had ik mijn laatste dagje op het project. Super lief, ze wilden een afscheidsfeestje houden, omdat ik zoveel voor New Bridge heb gedaan! Dus vrijdagmiddag kwam ik aan op New Bridge, maar de directeur was er nog niet..... Al bijna zag ik het feestje niet doorgaan, toen ie gelukkig toch aankwam. Wat er zou gebeuren, ik wist het nog steeds niet! Eerst moetsen de kinderen in de rij gaan staan, de directeur deed zijn woordje in het Khmer, waarna ik een grote groepsknuffel kreeg! Wel 20 – 30 kinderen stromden op me af om me te knuffelen! Wat een geweldige ervaring! Na het knuffelen ging de muziek aan, en mocht er gedanst worden! Langzaam aan gingen de kinderen naar huis, maar met de teachers bleven we nog even door dansen. Heel gezellig, waardoor het afscheid ook goed was. Geen tranen, maar een lach op de gezichten. Dus met een fijn gevoel weg kunnen rijden.

Zaterdagmiddag nog met mijn teacher en the cleaner een ijsje gaan eten. Met deze twee meiden had ik het meeste, ze knuffelden me iedere dag, zeiden dat ze van me hielden en gave me snoepjes, ijsjes of mais! Dus voor hen was het geweldig dat ze een grote ijscoupe konden eten! Geweldig! Dit afscheid was wel moeilijker! We hebben wel 5 minuten afscheid genomen, met ik denk wel 100 knuffels! Het zijn zo’n schatjes, en het is een raar idee dat ik ze misschien nooit meer zie!

Gisteren nog voor de laatste keer meegeweest naar Pongro Village (Pa Sao School). Jeetje, de tweede verdieping staat er al zo goed als op. Geweldig om die vooruitgang te zien. Ook leuk om ‘mijn’ teacher daar te zien. Zij is daar iedere keer geweest wanneer ik daar ook was. Dus vooral met haar gelopen en gepraat. Ze is 20 jaar, heeft haar high school niet afgemaakt omdat ze zo veel doet voor de school.
En omdat ik nog wat geld over had van alle lieve donaties die iedereen had gegeven, heb ik een Mangotree gekocht. Dat wil zeggen, ik heb geld gedoneerd aan de school, waarmee ze het gebouw af kunnen maken, en in ruil daarvoor heb ik een Mangotree. The tree heet: Lotte, Friends and Family. Dus allemaal bedankt, het geld wordt goed besteed!!!

Vandaag mijn tas ingepakt, het ging verbazingwekkend snel! Alles paste erin en hij is niet eens zo heel zwaar. Nog even de laatste keer de stad in vanmiddag, een laatste keer hier ‘thuis’ eten, nog even hier in mijn bedje slapen om morgenvroeg om 5.00 uur de bus te pakken naar Kratie. Hoe ik de busreis ga overleven met mijn bil, dat weet ik nog niet. Maar ik ga ervan uit dat het de pijn zeker wel waard zal zijn! Want ik hoop dat ik mag gaan genieten van mooie landschappen, nieuwe mensen en mooie gebouwen. Ik heb er in ieder geval zin in!

Nog een laatste lieve groet vanuit het zonnige Siem Reap!

  • 03 Maart 2014 - 06:51

    Monique:

    Een hele goede reis verder. Geniet ervan!!

  • 03 Maart 2014 - 09:49

    Ingrid:

    Hoi lieve lotte,
    je hebt het geweldig gedaan! Nu lekker genieten van e rondreis! Geniet van de vele mooie ervaringen en geweldige mensen. Heel veel liefs ingrid en een knuffel van bram.

  • 03 Maart 2014 - 10:15

    Ingrid:

    Hellup! Pakketje niet aangekomen? Hoop dat je huisgenootjes er dan maar plezier van hebben..
    Goede reis Lotte! X

  • 03 Maart 2014 - 10:31

    Marie-Jose:

    Zo en dan nu op naar het volgende avontuur. Geniet ervan! Lieve groeten uit Veghel.

  • 03 Maart 2014 - 11:02

    Maartje:

    Hee meid,
    HEEL erg veel plezier, pas goed op jezelf en denk aan je wond. We missen je hier wel hoor met de carnaval! Volgend jaar ben je er gewoon weer bij!

    Hopelijk kunnen we ergens nog een keertje skypen! En anders stuur maar een appje als je ergens wifi hebt :)

    Liefs!

  • 03 Maart 2014 - 13:58

    Tante Ans:

    Hopelijk heb je niet teveel last van je bil, zodat je ontzettend kunt genieten van de volgende fase in jouw reis. Het allerbeste.

  • 03 Maart 2014 - 14:48

    Ilse:

    Hoi Lotte

    Fijn om zo'n heerlijke afscheid te krijgen van al die kinderen en leraren. Ik wens je een leuke en mooie reis verder toe. En misschien een kussentje kopen voor je kont als je er te veel last van hebt.

    Ilse

  • 07 Maart 2014 - 19:31

    Oma Vermeltfoort:

    Lieve Lotte,
    Fijn dat je zo leuk gewerkt hebt.
    Ik hoop dat je nu een hele mooie vakantie krijgt.

    Bekijk de wereld maar heel goed en kom gezond weer terug naar Heeswijk!

    Vele groetjes van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

2022 Omdat mijn blog (mamaboem.blogspot.com) niet meer goed werkt, ga ik hier verder met mijn verhalen over mijn NAH 2013 Hier ga ik mijn (hopelijk) mooie reiservaringen delen en bewaren.

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 18829

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

MAMABOEM Mijn verhaal van mijn NAH

13 Oktober 2013 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: