Alweer 3 maanden in Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu Alweer 3 maanden in Cambodja! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lotte Beek - Bongers - WaarBenJij.nu

Alweer 3 maanden in Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Januari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Ik ben alweer 3 maanden op pad! Al 3 maanden niet meer in Nederland geweest, geen auto meer gereden en lieve vrienden en familie niet gezien.
Maar.... Daarentegen heb ik het nog steeds ontzettend naar mijn zin!!! Ik maak nog steeds veel mooie dingen mee en de tijd vliegt echt voorbij!

Op mijn project weer een paar hele leuke ervaringen gehad!
Omdat ik nog maar 3 weken op mijn project heb, ben ik gaan kijken wat ik met het geld wat ik heb opgehaald kan doen. Een aantal tafels op New Bridge is erg slecht!!! Zo slecht dat er in een aantal tafels grote gaten zitten! Ik heb met de directeur gesproken en aangegeven dat het mij een goed idee leek om nietwe tafels aan te schaffen. Hij vond dit een heel goed idee en was hier heel blij mee. Samen met Cees (andere Nederlandse vrijwilliger op New Bridge) en Phal zijn we naar de ‘meubelboer’ gegaan hebben hebben we tafels besteld! Deze tafels werden een week later bezorgd. Helaas niet helemaal zoals we hadden afgesproken. En aangezien de directeur er niet was, wist ik niet wat de deal precies was (omdat deze in het Khmer was gemaakt). De volgende dag met Phal besproken en hij heeft geregeld dat de tafels worden omgewisseld. En de nieuwe tafels zijn al gearriveerd!! Dus helemaal happy:)
Een andere leuk ervaring, is dat ik afgelopen vrijdag mee heb mogen helpen met eten uitdelen. New Bridge had geld ontvangen om eten te kopen en uit te delen aan de kinderen en in the village. Wat een geweldige ervaring!!! Een SUPER grote pan met curry!! En dat mogen uitdelen! En zien hoe blij de kinderen en inwoners hiervan worden geeft een onbeschrijflijk gevoel. Ik ben heel blij dat ik dat nog een keer heb mogen meemaken!

Daarnaast ben ik samen met 4 andere vrijwilligsters een weekend naar Battambang gegaan. Zaterdagmorgen met de bus richting BTB! Bij aankomst een leuke tuktukdriver gevonden, Yaya. Een klein maar gezellig guesthouse, de omgeving wat verkend en de zonsondergang bekeken vanaf de babootrain. Dat was een hele leuke ervaring! Een rails, met daarop een ‘wagentje’. Wanneer er tegenliggers kwamen, moest één wagon van de rails worden getild, zodat de andere er door kon. Aan het einde van de rails met de locals gedanst! Op de terugweg een mooie zonsondergang gezien. Het was een geweldige ervaring.
De volgende dag de hele dag op pad geweest, een vissersdorpje, een boom vol met vleermuizen, een wijngaard (met om 10.30 uur al een wijnproeverij), Banan tempel (met 358 treden), een leuke rit van een uur over een hobbelig weggetje in de tuktuk, de killing caves (er indrukwekkend, verschillende caves waar de mensen werden ingegooit. Een voor baby’s, een voor zwangere vrouwen en een voor de rest), en nog een tempel.
De laatste ochtend nog wat rondgelopen en weer terug richting huis. Zo voelt Thida’s in ieder geval wel.

Ook heb ik nog meer leuk en belangrijk nieuws!!!
Ik heb namelijk mijn ticket terug naar Nederland geboekt! Op donderdag 29 mei (Hemelvaartsdag) om 22.25 uur land ik op Schiphol!!! Ik vlieg vanaf Ho Chi Minh, Vietnam! Ik heb gekozen om terug te vliegen vanaf Ho Chi Minh, omdat ik heb besloten om ook in Vietnam één maand vrijwilligerswerk te doen! Dus van 15 april tot/met 15 mei ‘woon’ ik in Da Nang en ga ik werken in een (of meerdere) weeshuizen.
Een korte uitleg voor mijn beslissing. Nu ik hier in Cambodja zit, merk ik dat ik, door het vrijwilligerswerk, het land en de cultuur zoveel beter leer kennen, dat ik dit ook in een ander land wil ervaren. Daarnaast heb ik gekozen om in een weeshuis te werken, omdat ik graag ook in een andere sector gekeken en gewerkt wil hebben. Ik ben heel benieuwd, maar heb er nu al zin in!! Maar eerst nog mijn laatste 3 weekjes hier en 2 en een halve maand rondreizen!!

Veel liefs,
Lotte

  • 14 Januari 2014 - 15:31

    Lottebongers.waarbenjij.nu:

    Hallo Lotte,

    Wat een verrassing jouw reisverslag.

    Ik heb 4 uur geleden met je geskyet en je had niks verteld over een nieuw reisverslag.
    Natuurlijk gaat het mij over de fofo's.
    Wat jouw avontuur is en hoe je alles ervaart weet ik.
    We houden elkaar op de hoogte.

    De foto's zijn prachtig.
    Het vervangen van die schoolbankjes was hard nodig.
    Goed van jou om het per foto naar al diegene die er voor gezorgd hebben dat je dit met hun bij dragen hebt gedaan.
    En je vertelde nog geld over te hebben om in het weeshuis ook nog iets te kunnen betekenen.

    Het streelt mij natuurlijk enorm dat een tweede dochter van Leo en mij zo sociaal is.
    Ook dat jullie het hebben aan gedurft!!!!!!

    Dag lief meisje van me.
    Liefs jouw mama.X

  • 14 Januari 2014 - 16:51

    Ans Van De Braak:

    Leuk, dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Volgens mij krijgen wij eind mei een hele andere Lotte te zien! Iemand die veel ervaring heeft opgedaan en die met een heel tevreden gevoel zal kunnen terugkijken op deze hele onderneming. Complimenten, Lotte.
    Blijf genieten.

  • 14 Januari 2014 - 21:24

    An:

    Hallo daar ver weg,
    He lotte wat fijn voor je dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik vind je foto,s en verhalen prachtig wat een land he.
    En wat een ervaring die je daar op doet phoe phoe.
    Ik vind t kei goed van je dat je nieuwe banken tafels hebt aangeschaft. Echt nodig he .
    Geen overbodige luxe toch.
    Wel een verrassing dat je met hemelvaart naar huis komt. Ik ben echt benieuwd naar je en vind t leuk je weer te zien.
    Geniet er nog van de laatste weken en op naar t volgende.


    Tot weer n keertje veel grt, van arnold en mij dag lieve lotte dikke kus van mij .

  • 15 Januari 2014 - 16:29

    Ilse:

    Hoi Lotte

    ik wens je een leuke 3 weken op de school en heel veel plezier met rondreizen. Ook leuk dat je nog een maand in Vietnam vrijwilligerswerk gaat doen. Erg veel respect voor en ook daar heel veel plezier. Fijn om te lezen wanneer je naar huis komt het klinkt nog ver weg maar het is zo voorbij. Dus geniet van de tijd die je daar nog bent.

    Kus Ilse

  • 20 Januari 2014 - 23:16

    Ingrid:

    Hoi lieve, stoere Lotte!
    Wat zijn wij ongelooflijk trots op jou! Want wat ben jij goed bezig. Super gaaf die tafels. Prachtige foto's. Wat zie je er stralend uit!
    Heel fijn dat je het super naar je zin hebt. En er nog geen genoeg van krijgt. Groot gelijk heb je!
    We willen je graag een pakketje sturen. Zijn er dingen die je specifiek nodig hebt?
    Zullen we binnenkort ff skypen. Kunnen we live bijpraten en meteen het postadres noteren.
    Dikke knuffels vanuit Oosterhout!

    Hier alles goed!
    Tess zit op zwemles en ze vindt het helemaal te gek. Juf Jill is trots op haar.
    Met Sieb gaat het ook prima. Wordt echt een grote, stoere kerel.
    Jeroen en ik zijn zaterdag flink op stap geweest. Ouderwets gezellig en laat!
    Lieve Lotte, we skypen snel voor alle details!
    XX
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

2022 Omdat mijn blog (mamaboem.blogspot.com) niet meer goed werkt, ga ik hier verder met mijn verhalen over mijn NAH 2013 Hier ga ik mijn (hopelijk) mooie reiservaringen delen en bewaren.

Actief sinds 20 Juli 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 18834

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2022 - 09 Augustus 2022

MAMABOEM Mijn verhaal van mijn NAH

13 Oktober 2013 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: